Cevi/Logins Nieuwsflash 2021/1

Na een onwezenlijk en vreemd jaar, wenst de directie u allen een economisch stabiel, sociaal menselijk, familiaal warm en gezond 2021!

We zullen deze bizarre tijden nog even moeten volhouden maar Cevi Group blijft klaarstaan om jullie mee te ondersteunen, met jullie mee te denken en samen met jullie mee vooruit te kijken.

Jan Deprest (CEO), Christoph Verheecke (commercieel directeur), Eddy Janssen (directeur informatica)

 

VGC kiest voor BBC van Cevi/Logins

Logo VGCDe Vlaamse Gemeenschapscommissie (VGC) is de basis en draaischijf van de Vlaamse Gemeenschap in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, en staat open voor iedereen die aansluiting zoekt bij het Nederlandstalig netwerk in Brussel. De VGC is als overheidsbestuur bevoegd voor stedelijk beleid, cultuur, jeugd, sport, onderwijs, vorming, studentenzaken, welzijn, gezondheid en gezin. Zij stelt zicht stelt zich fundamenteel communicatief, grootstedelijk geëngageerd, coöperatief, toekomstgericht, direct, ondersteunend, dienstverlenend en innoverend op. Cevi/Logins draagt daartoe graag zijn steentje bij met onze BBC-software die gegevens en het beleid aan elkaar koppelt en ondersteunt.

In het gunningsverslag was de VGC duidelijk: “Het voorstel van de inschrijver overschrijdt op overtuigende wijze de vereisten van het bestek en biedt meerdere elementen die door de Vlaamse Gemeenschapscommissie als een meerwaarde worden beschouwd”.

Subscribe

Wilt u in het vervolg ook deze Nieuwsflash ontvangen? Schrijf u hier in!

Van sfeerlicht naar knipperlicht

Wist u dat meer dan de helft van onze klanten ondertussen handig gebruik maakt van de nieuwe knipperlichten? Een “knipperlicht” is het resultaat van de kruising van de formulieren van de OCMW’s met stromen uit de KSZ die betrekking hebben op mogelijke inkomsten. De knipperlichten van de PODMI worden ’s nachts eenvoudig binnengehaald in uw lokale sociale dienst software. Het volledige beheer volgt verder in uw vertrouwde omgeving.
Het antwoord naar de POD vertrekt ook onmiddellijk vanuit de toepassing: veilig en snel.

Deze elektronische uitwisseling van de knipperlichten is in samenwerking met de PODMI ontwikkeld. De knipperlichten zijn zo rechtstreeks toegankelijk en komen aan in het OCMW via de stroom van de mutaties. Als OCMW hebt u daarenboven ook de mogelijkheid om naast de feedbackcode bijkomende opmerkingen te bezorgen die rechtstreeks door de POD MI verwerkt worden. Als alle knipperlichten door het OCMW elektronisch behandeld worden zal er geen halfjaarlijkse lijst meer aangemaakt worden.

Logo OCMW LanakenOCMW Lanaken gebruikt de Knipperlichtenmodule tot zijn grote tevredenheid, vertelt An Heymans, administratief experte sociale dienst:
“Wij zijn heel content met de module Knipperlichten. Het is super gemakkelijk in gebruik. Eén van de grote voordelen is dat je heel kort op de bal kan spelen omdat de knipperlichten nu veel sneller binnen komen dan via de eBox. Ieder knipperlicht kan men automatisch en onmiddellijk beantwoorden via het systeem, moest het voor de POD dan nog niet in orde zijn krijg je daar ook snel reactie op.
Je moet dus niet meer wachten op de halfjaarlijkse lijsten via de eBox die je dan via hun Excel-bestand moet beantwoorden. Het is een veel vlottere, snellere en overzichtelijkere manier van werken.”

Benieuwd hoe dit eruit ziet in praktijk? We bezorgen u op eenvoudige vraag een link naar een demofilmpje.

Een volgende stap in de armoedebestrijding

Van harte gefeliciteerd aan onze partner, de Thomas Moore Hogeschool, voor de erkenning van hun wetenschappelijk onderzoek door de regering. U leest er meer over op http://www.cebud.be.

Het onderzoeksteam ontwikkelde namelijk korven voor het bepalen van een Referentiebudget Menswaardig Inkomen. Op vraag van onze klanten linken we hiermee, zodat de objectieve aftoetsing zichtbaar wordt in onze software Sociale Dienst.

Interesse? Stuur een mailtje met “Cebud” in het onderwerp naar contactcenter@cevi.be en wij contacteren u.

cebud

Hoe minder hoe beter

Snelle en efficiënte Gemeentelijke Administratieve Sancties (GAS), nu ook voor kleine verkeersovertredingen met GAS5, worden met zekerheid gelinkt aan de juiste persoon dankzij LAB.

Wist u trouwens dat ook de provincie Oost-Vlaanderen gebruikt maakt van onze software om meer dan 50 besturen te bedienen met raad en daad bij het verwerken van de GAS-boetes?

De nieuwste ontwikkeling GASPAR komt er op vraag van onze klanten om ook parkeerinbreuken binnen de GAS-toepassing te kunnen afhandelen. De software kan volledig afgestemd worden volgens de wetgeving en het mobiliteitsbeleid die binnen uw stad of gemeente van toepassing is. U leest er alles over in onze productfiche.

GASPAR logo

BI@Burger: overbrug de kloof tussen data en besluitvorming

Met gepaste trots trappen we het nieuwe jaar af met de vrijgave van een nieuwe (basis)module beleidsinformatie in Burgerzaken: BI@Burger. In samenwerking met een werkgroep van vijf besturen (Aalst, Deinze, Knokke-Heist, Leuven en Oostende)  werd een eenvoudige en laagdrempelige module uitgewerkt waarmee u als diensthoofd of beleidsmedewerker aan de slag kunt om informatie uit de WebBv-toepassing op een duidelijke en professionele manier weer te geven en te interpreteren. Met enkele klikken filtert u de gegevens tot de meest interessante en inspirerende weergave, dit zonder nood aan technische of statistische kennis.

BI@Burger is een geïntegreerde module in de vertrouwde WebBv-interface en omvat een reeks van dynamische en intuïtieve rapporten opgemaakt in Microsoft Power BI. In deze eerste versie zijn de rapporten opgebouwd rond de databronnen adreswijzigingen, bevolkingsgegevens, mutaties en vreemdelingen. Bovendien kunt u de rapporten tunen naar uw eigen huisstijl. Vanaf februari zullen de eerste besturen starten met deze toegankelijke module voor beleidsinformatie.

Later dit voorjaar volgt een uitbreiding waardoor u als bestuur vanuit uw eigen Power BI workspace rechtstreeks toegang kunt krijgen tot de verschillende databronnen en bijhorende rapporten. Dat maakt het mogelijk om gegevensbronnen te combineren en eigen rapporten aan te maken.

Benieuwd? Deze productfiche van de basismodule BI@Burger biedt u een mooi overzicht van de standaardmogelijkheden. Wenst u meer info, een productpresentatie en een offerte, aarzel dan niet om ons te contacteren!

GIS als basis voor data gestuurde organisaties

Informatie in kaart brengen helpt om gegevens uit verschillende bronnen voor te stellen en betere beslissingen te nemen.

Logo RoeselareZo heeft Roeselare de lopende consultancy-opdracht bij Cevi verlengd in 2021. Het team datamining van de stad wordt bijgestaan in verschillende GIS-projecten, waarbij een geografische component aanwezig is. Vorige maand ontving stad Roeselare dan ook de award van Agoria voor het beste Smart City project van 2020 waarbij “efficiëntere dienstverlening dankzij data inzichten” centraal stond. Dankzij een uitgebreide datastrategie heeft de stad een constant inzicht in de dienstverlening aan de burgers. Door gegevens van meldingen die binnenkomen op een intelligente manier te structureren via een apart gebouwd digitaal dashboard kan de stad haar dienstverlening verbeteren. Zo werden bijvoorbeeld meldingen rond bladkorven in kaart gebracht en werd gekeken of bepaalde korven volgens deze melding niet beter elders geplaatst konden worden. Op deze manier wordt de dienstverlening van de burger beter en krijgt de stad ook minder meldingen.

Logo Smart Cities Agoria

Andere besturen maken ook gebruik van handige GIS-tools uit de LoGIS-Toolbox. We denken bijvoorbeeld aan de tool voor databeheer die ervoor zorgt dat de geodata die door Informatie Vlaanderen wordt uitgegeven, automatisch wordt bijgewerkt in de eigen datawarehouse.

Wenst uw bestuur meer informatie over ons aanbod GIS-ondersteuning of de ingebruikname van een bepaalde GIS-tool?  Samen met de collega’s van Siggis leveren we advies en ondersteuning op maat.

Mail naar contactcenter@cevi.be met “GIS-consultancy” in het onderwerp en wij contacteren u graag om ons aanbod nader toe te lichten.

Zwevegem definitief gestart met BOA

Logo ZwevegemBOA staat voor “Berichten – Overal en Altijd” en omvat alle noodzakelijke flows om uw postregistratie vlot en eenvoudig te beheren. Na het pilootproject in 2020 neemt Zwevegem vanaf januari 2021 BOA organisatiebreed in gebruik.

Mevrouw Renate Vandenbulcke, deskundige staf gemeente en OCMW Zwevegem die de opstart begeleidt, spreekt bewust van registratie van communicatie, omdat BOA veel breder wordt ingezet dan voor de klassieke post.

Om voor een vlotte uitrol te zorgen, wordt de toepassing stapsgewijs in gebruik genomen: van registratie inkomende briefwisseling, over registratie uitgaande briefwisseling gelinkt aan de verdere digitalisering door digitaal ondertekenen en belangrijk de integratie met COBRA.