Cevi/Logins Nieuwsflash 2021/4

Zes lopende pilootprojecten voor de integratie met de Magda Documentendienst van Vlaanderen

Magda documentatiedienstDe Magda Documentendienst is een digitaal kanaal ontwikkeld door de Vlaamse Overheid voor uitgaande documentenstromen. Daardoor kunnen overheidsinstanties alle type documenten zowel digitaal als analoog naar burgers en organisaties versturen. Het proces verloopt veilig, betrouwbaar en is volledig in lijn met de GDPR-regelgeving. De documenten kunnen ook steeds aangetekend verstuurd worden.

Cevi/Logins heeft daarvoor zes integraties opgezet, in samenwerking met diverse pilootbesturen:

  • Burgerzaken voor het versturen van documenten in het kader van de vernieuwing van de elektronische identiteitskaart (Leuven)
  • Boekhouding voor het versturen van facturen, geïntegreerd met de software rusthuisbeheer (Brugge OCMW – Zorgbedrijf Mintus)
  • Belastingen voor het versturen van aanslagbiljetten en herinneringen (Ingelmunster)
  • Vergunningen voor het versturen van brieven verplicht openbaar onderzoek (Ingelmunster)
  • Postregistratie voor het versturen van inkomende en uitgaande briefwisseling (Stekene)
  • Sociale dienst voor het versturen van beslissingsbrieven Bijzonder Comité en attesten (release)

Elke integratie maakt gebruik van eenzelfde flow waarbij het Cevi Zakenmagazijn de opdracht tot verzending verwerkt en doorstuurt naar een centrale eDoc service om het document finaal af te leveren aan de centrale Magda Documentenservice. Hierbij worden alle metadata van het document, de verzending, het referentienummer en de feedback bijgehouden.

De Magda Documentendienst is een uitbreiding op de reeds bestaande multi-kanaal integraties van Cevi/Logins (Doccle, My e-Box …). Als lokaal bestuur kiest u dan ook welk kanaal uw organisatie wil gebruiken voor het verzenden van documenten.

Wenst u meer info te verkrijgen? Contacteer het Cevi/Logins Contact Center.

Bezoek ons op de BeGeo beurs 2021

Alles gebeurt ergens. Geo-informatie wordt steeds belangrijker in de dienstverlening naar de burger toe en in de oplossingen die door bedrijven worden aangeboden, meer en meer is locatie een cruciale parameter in de digitale economie. Cevi/Logins en Siggis nemen dan ook deel aan BeGeo op 26 oktober 2021. U komt toch ook? Deelnemen is gratis, vooraf inschrijven op de beurssite vereist.

De beursvloer bevindt zich in Paleis 10 van Brussels Expo (Belgiëplein 1, 1000 Brussel). Auditorium 2000 doet dienst voor het plenaire gedeelte en de verschillende workshops worden gehouden in Paleis 11.

U vindt ons bij de standhouders – 4 GOLD.

BeGeo banner 2021

Cevi/Logins en Jobtoolz werken samen

JobToolz logoDe zoektocht naar competente medewerkers wordt meer en meer een uitdaging. Om uw organisatie daarbij optimaal te ondersteunen, werkte Cevi een samenwerking uit met Jobtoolz.

Jobtoolz is het #1 recruitment platform voor KMO’s, lokale besturen en zorgbedrijven en ontzorgt hen volledig van “hi to hire”.  Met Jobtoolz maakt u als HR-dienst volledig zelf een prachtige “werken-bij” site via de intuïtieve live-editor. Op die manier etaleert u uw bestuur als TOPwerkgever en plaatst u in enkele klikken een vacature online in uw huisstijl alsook op externe jobboards.

Daarnaast automatiseert u eenvoudig repetitieve en administratieve taken met het intuïtieve Applicant Tracking Systeem van Jobtoolz. U beheert er kandidaten, plant jobinterviews in en verstuurt mails in één klik. Jobtoolz voorziet ook een sterke oplossing om uw vacature automatisch via VDAB te verspreiden. U bespaart zo tijd om echt in contact te komen met kandidaten.

Zit u vast in de “war for talent”? Vraag in enkele klikken een vacaturevideo aan, die wordt geboost via uw social media kanalen. Kortom: Jobtoolz ontzorgt u doorheen het volledige recruitment proces!

Meer info? Check de website jobtoolz.com of vraag een demo via contactcenter@cevi.be.

Workshop REMI als diagnose-instrument voor OCMW’s

workshopIn deze workshop op 14 oktober 2021 in Leuven, georganiseerd door CEBUD, ontdekt u meer over het gebruik van REMI in de OCMW-praktijk. CEBUD start de sessie met een korte inleiding over het gebruik van REMI als diagnose-instrument in een OCMW. Vervolgens wordt toegelicht hoe REMI geïntegreerd werd in de Sociale Dienst software van Cevi/Logins.

Inschrijven kan op de site Tien jaar CEBUD | CEBUD

We kijken er al naar uit u opnieuw te ontmoeten.

Managed certificatenbeheer Vo-DCBaas

certificaatSinds maart dit jaar heeft de Vlaamse overheid het systeem om certificaten aan te vragen en te beheren drastisch verbeterd. Alle geldige certificaten die voor 1 maart 2021 zijn aangemaakt, zullen tegen 15 december verlopen.

Verschillende van onze Cevi/Logins-toepassingen gebruiken (client)certificaten die door de Vlaamse overheid worden uitgereikt om met hun diensten te kunnen communiceren. Deze dienst is gekend onder de naam Vo-DCBaas, ofwel “Vlaamse overheid – Digitaal Certificaten Beheer as a Service”.

Kortom, tijd voor actie!

Het nieuwe systeem van de Vlaamse Overheid voorziet de mogelijkheid – in tegenstelling tot het oude systeem – dat uw softwareleverancier de aanvraag en opvolging van de certificaten voor u doet, maar evengoed kunt u dat deel volledig zelf in handen blijven houden.

Als Cevi/Logins-klant hebt u daardoor twee opties:

  • Optie 1: u vraagt net als vroeger de certificaten zelf aan. U blijft als klant zelf verantwoordelijk voor de aanvraag en de opvolging van de vervaldatum (certificaten zijn 2 jaar geldig). Om het certificaat in de toepassing te implementeren maakt u dan een ticket aan bij de servicedesk van Cevi/Logins. Dit geldt voor Cevi/Logins als een helpdeskinterventie en is bijgevolg betalend.
  • Optie 2: u maakt gebruik van onze managed service “VO Certificatenbeheer”, waarbij Cevi/Logins de totale verantwoordelijkheid op zich neemt voor het aanmaken, implementeren, opvolgen en tweejaarlijks vernieuwen van het certificaat. Ook eventuele incidenten opvangen, zit in de prijs vervat. Dat betekent concreet voor u totale ontzorging aan een vaste maandelijkse som.

Enkele van onze toepassingen die gebruik maken van deze certificaten, zijn:

  • Omgevingsvergunning, Kadaster, CRAB-adressenbeheer
  • Kadaster.Net, uitbreiding openbaar onderzoek
  • Digitaal tekenen met de Vlaamse handtekenmap, koppeling MAGDA-documentendienst, koppeling dosis, notificaties in Mijn Burgerprofiel
  • Opvragen DIV via Magda platform voor GAS

Zoals u ziet is het belangrijk om de certificaten op te volgen en neemt u best snel contact op met Cevi/Logins als u assistentie wenst.

Nog even alle voordelen op een rijtje van onze dienst “VO Certificatenbeheer – Managed by Cevi

  • Aanmaak: Cevi/Logins vraagt binnen de maandprijs het certificaat aan en zet alles qua instellingen juist.
  • Opvolging: na twee jaar vervallen de certificaten. Cevi/Logins zet proactieve monitoring op om certificaten tijdig te vervangen, voor ze dreigen te vervallen.
  • Optimalisatie: Cevi/Logins bekijkt met u of het certificaatbeheer eenvoudiger kan en neemt alle administratie op zich.
  • Incidentopvolging: als er zich een probleem voordoet met de toepassing door problemen met het certificaat, valt de opvolging ervan binnen de prijs.
  • Budget: voor een transparante kostprijs hoeft u zich niet meer bezig te houden met certificaten èn hebt u een voorspelbare kost.

Mogelijks kreeg de certificaatbeheerder van uw bestuur reeds één of meerdere e-mails van de Vlaamse overheid (vodcb@vlaanderen.be) met de lijst van certificaten die op 15 december definitief vervallen. Als u interesse hebt in onze dienstverlening kunnen wij u een vrijblijvende offerte maken om het beheer van uw certificaten over te nemen.

In de toekomst zullen alsmaar meer diensten en applicaties gebruik maken van certificaten. Dat verhoogt de complexiteit voor het beheer ervan. Cevi/Logins beschikt over de kennis, mensen en de tools om een goed beheer te kunnen garanderen.

Vraag gerust meer info via het Contact Center op 09 264 07 01 of maak een ticket aan op het self serviceportal en wij zullen u contacteren.

Extra info:

 

Inspiratiesessie over innovatieve betaalmogelijkheden voor de burger

POMOp 30 september vindt in de namiddag een inspiratiesessie plaats voor steden en gemeenten die we u van harte aanbevelen: innovatieve betaalmogelijkheden voor de burger.

In de financiële softwaretoepassingen van Cevi/Logins breiden we de digitale mogelijkheden steeds verder uit: vanaf het scannen van documenten en QR-codes tot het linken met Peppol en POM bijvoorbeeld.

POM is een partner van de Cevi-Group. We werken reeds samen voor de kohieren van de provinciebelastingen via Unibel. Een link vanuit de BBC volgt in de loop van dit jaar.

U bent van harte uitgenodigd om deze sessie in Antwerpen bij te wonen. U kunt zich daarvoor inschrijven via deze link.
Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet ons te contacteren.